Sök:

Sökresultat:

731 Uppsatser om Miami Guerrilla Agency - Sida 1 av 49

Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess

TITEL: Gerillareklam ? Från scratch till renodlad gerillakampanjFÖRFATTARINNA: Jessica GustavssonKURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap,Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet.TERMIN: Vårterminen 2009HANDLEDARE: Jan StridSIDANTAL: 56 sidor exklusive bilagorSYFTE: Syftet är att undersöka hur Miami arbetar med kommunikation och kommunikationskanal samt målgrupp vid framtagandet av en gerillakampanj.METOD & MATERIAL:RESULTAT: Vid framtagandet av en gerillakampanj gör Miami först en målgruppsanalys. Utifrån den information sommålgruppsanalysen bistår med anpassar Miamikommunikation samt kommunikationskanal eftermålgruppen. Målet med detta arbetssätt är att leverera nya, kreativa och målgruppsanpassade kommunikationslösningar för sina gerillakampanjer. Studiens resultat visaräven att gerillareklamens kommunikationsformer är mer okonventionella i jämförelse med traditionella reklamformer..

Tusen röda plastbåtar : En studie av framgångsrik gerillamarknadsföring

Background: Swedish consumers are daily bombarded with 1500 advertising messages. 22 percent of the Swedish people are avoiding all advertising in traditional media according to SIFO's research. To master this problem innovative methods are a necessity to reach consumers. Guerrilla marketing is such a method.Purpose: The purpose of this dissertation is to describe the components and the activities that asuccessful guerrilla campaign consists of. He purpose is also to examine the motives behind theseactivities, why they were chosen and what objectives they were supposed to accomplish.

Gerillareklam - överraskande effektivt: En jämförelse mellan gerillareklam och traditionell reklam

The consumer of today is bombarded by an increasing number of commercial messages, which makes it harder and harder for brands to cut through the clutter. Because of this, new methods are developed and introduced to the market every day. One of the most widely discussed of these methods is guerrilla advertising. Even though the method has received numerous praises there are not any academic proofs supporting these arguments. The authors, of this thesis, have examined if guerrilla advertising is more or less effective compared to traditional advertising and what the reasons for the result are.

Gerillaodling - ett frö till förändring

Abstract A phenomenon that has been noticed more and more in media and the public space in recent years is what is called guerrilla gardening. It means the illicit cultivation of someone else?s land. This report's intention is to analyze what impact guerrilla gardening could have on today's urban space in terms of stable changes in norms and physical design. I have also focused on guerrilla gardener?s choice to carry out these actions illegally, without asking for permission, and what impact that could have on the issue of appropriating public space.

Hur ett företag kan uppmärksammas genom en grafisk profil och en gerillamarknadsföring

The purpose of this thesis was to create a visual identity to the café Trädgårdscafét. This was to increase the awareness of the cafe among the population of Borlänge. To make the company's visual identity visible, we also organized a guerrilla marketing. The outcome of the guerrilla marketing were then measured by calculating the number of guests during a certain period of time and also through a survey conducted in Borlänge.Graphic material, such as a graphic identity, business cards, feel good-cards, store signs, standing information folders to place on the tables and pavement board was created. Flyers and posters were also created for the guerrilla marketing.

Ritualer bland arkeologer - Vad är en ritual?

The goals of this essay are to identify rituals and ritual behavior at the department of archaeology and ancient history at Lund University. To do this a series of empirical examinations was conducted. Observations, interviews and polls revealed that some ritual behavior is in fact present. Two types of rituals were identified; the interaction ritual, as presented by Erving Goffman in the book Interaction Ritual, Essays on Face-to-Face Behavior, in 1967. The second type of ritual is a ?problem solving? ritual, such as meetings.

Gerillakampanjer ? karakteristika och reklambyråns arbetssätt : En djupintervjuundersökning med särskilt fokus på visuella gerillakampanjer

Syftet med denna studie var att genom semistrukturerade djupintervjuer, med särskild fokus på visuella gerillakampanjer, kartlägga de av byråerna benämnda karaktärsdragen för gerillakampanjer samt byråernas arbetssätt för dessa kampanjer.Fem semistrukturerade djupintervjuer genomfördes på respektive respondents arbetsplats utvalda genom ett kombinerat strategiskt och bekvämlighetsurval.Resultaten visade tydliga karaktärsdrag för en gerillakampanj. Utifrån dessa har följande definition tagits fram: en gerillakampanj kännetecknas av att den saknar köpt medieexponering och ofta karaktäriseras av en kreativ, ofta situations- och miljöanpassad, utformning som på egen hand väcker stort intresse eller uppmärksamhet relativt mot den nyttjade budgeten i syfte att skapa djupare relationer med mottagaren.Arbetssätten för en visuell gerillakampanj och vanliga gerillakampanjer skiljer sig inte nämnvärt mot arbetssätten för en traditionell reklamkampanj. Vid framtagandet av en gerillakampanj görs juridiska överväganden om huruvida lagöverträdelser kan komma att krävas. Det framkom även att spridningen i efterhand av en gerillakampanj var viktig för att få så stort genomslag som möjligt genom nyttjandet av traditionell media..

Konst. Stigma. Identitet. : - En inblick i tatueringskulturen.

 Denna uppsats undersöker vilket kulturell roll tatueringarna har haft historiskt genom en litteraturstudie. Tatueringskonsten har praktiserats av människor världen över i tusentals år och man har funnit bevis på att man använde sig av tatueringar i antika Grekland och Romarriket. Många kulturer har av olika anledningar använt sig av tatueringar och gett tatuering en stor social och kulturell mening. Tatueringar har använts för att markera brottslingar, slavar och andra stigmatiserade grupper men har också varit en statussymbol och en identitetsmarkör. Kan man se likheter i hur tatueringar blivit framställda i litteraturen trots skillnader i både tid och rum hos de som utövat tatueringskonsten? Uppsatsen undersöker även hur tatueringar framställs inom populärkulturen idag genom att analysera två realitytv-serier; Miami Ink och LA Ink.

Gemenskap och utanförskap i bemanningsbranschen : En studie om inhyrda arbetstagares psykosociala arbetsmiljö.

The aim of this study is to examine the legal regulation regarding the psychosocial work environment for temporary agency workers. Furthermore, the aim of the study is to examine how temporary agency workers perceive their psychosocial work environment, and possible consequences of such perception. The methodology of the study consists of practical legal method and qualitative method in the form of interviews.The results show that the psychosocial work environment for temporary agency workers is regulated at both the EU legal level by Directive as well as at national level in Arbetsmiljölagen and regulations issued by Arbetsmiljöverket. The study finds that health and safety responsibility for temporary agency workers is shared between the agency and the client company. The result of the study indicates that there are shortcomings in the introduction and training of temporary agency workers, which can contribute to an unsatisfactory work environment.

"Take a Look at the Lawman" : Musik i TV-drama, en jämförelse mellan Miami Vice och Life on Mars

 Tanken med denna uppsats är att försöka få en inblick i vilka funktioner musiken fyller i TV-dramat. Det finns en del studier att tillgå om filmmusik men ytterst lite om just musik inom TV-serier. Mitt syfte är således att undersöka vad för slags musik som används i TV-dramer, i vilka sammanhang den förekommer och dess relation i förhållande till det som utspelar sig i bild. Utöver det tar jag delvis upp diskussioner om huruvida vi ska uppfatta filmmusik medvetet eller inte. I och med det har viss vikt lagts vid att studera eventuella skillnader i upplevelsen och användandet av instrumentalmusik och populärmusik. Till mitt arbete har jag använt mig av tidigare forskning kring filmmusik och gjort en jämförande analys av polisserierna Miami Vice och Life on Mars.

På tu man hand : Pedagogers uppfattningar kring arbetet med elever i behov av särskilt stöd

The purpose of this essay is to describe the organization of the Swedish Animal WelfareAgency during the time it was in operation. The Swedish Animal Welfare Agency was established in 2005 by the government who saw it as necessary in order to strengthen the protection of cruelty to animals in Sweden. However, the agency was shut down already in2007 and its responsibilities as an agency was moved back to the government and the department of agriculture. During its time in operation, the Swedish Animal Welfare Agency, received much criticism, among other things because of its interpretations of the law which were seen as too focused on details and thus ?bureaucratic?.

Alldeles för byråkratisk? : En studie av Djurskyddsmyndighetens organisation

The purpose of this essay is to describe the organization of the Swedish Animal WelfareAgency during the time it was in operation. The Swedish Animal Welfare Agency was established in 2005 by the government who saw it as necessary in order to strengthen the protection of cruelty to animals in Sweden. However, the agency was shut down already in2007 and its responsibilities as an agency was moved back to the government and the department of agriculture. During its time in operation, the Swedish Animal Welfare Agency, received much criticism, among other things because of its interpretations of the law which were seen as too focused on details and thus ?bureaucratic?.

Spelarens påverkan på spelet : En studie i upplevd Agency inom dataspel

Detta arbete har som syfte att studera upplevd Agency. I bakgrunden för arbetet presenteras tidigare studier kring Agency och val i spel. Dessa används sedan för att ta fram tre designprinciper: Tydlighet, motivation och variation. Arbetets frågeställning gick ut på att se om dessa principer i praktiken ökade Agency och vilken princip som var effektivast.För att besvara frågeställningen till arbetet skapades sex stycken banor till spelet Magnetic. Tre följde de ovan nämnda designprinciperna och tre bröt emot dessa.

Vad har det med religion att göra? : En studie om elevers och Skolverkets mål med religionskunskapsämnet

This essay examines upper secondary school pupils as well as the Swedish National Agency for Educations views on the education in subject of religion. How they describe its purpose, what content the topic should address, how the education should be implemented and what influence the pupils should have over their own studies. This to examine how the views of pupils and the Swedish National Agency of Education correlate and to analyze how it possibly can affect the pupil?s motivation. The survey is conducted by semi-forging tured interviews and text analysis in order to ascertain the pupils and the Swedish National Agency of Educations opinions on the issues.

Fria Kriget och Gerillakrigföriing : - en kategorisering

To be able to research the chain of development and its causes within military doctrines you need to describe the change and categorize it to make it understandable.This essays intent is to categorize a phenomenon within the Swedish doctrine to make it available for further research about doctrinal development. The categories are found in two of the great theorists on guerrilla warfare due to the subjects? resemblance to guerrilla tactics and its means.The phenomenon that is to be researched is directly translated as ?the free war? which basically means the use of irregular warfare behind the enemy lines. The description of ?the free war?, by whom and when it is used, are the factors that have changed during the second half of the 20th century, and have therefore been placed into different categories.

1 Nästa sida ->